Voor en door ondernemers

Mede mogelijk gemaakt door:

 

 

Omgevingsvisie 2040

 

Brief van de Gemeente Hilversum aan alle ondernemers

 

Betreft: Praat mee over de Toekomst van Hilversum

 

Lees hier de hele brief >

 

www.hilversum2040.nl

 

 

 

Verhuurt u een woning of bedrijfspand?

Download hier de folder

 

          

 

Hoe herkent u een drugspand?

Download hier de folder

 

 

Gratis advies MKBDoorgaan.nl

 

Hilversumse ondernemers kunnen voor gratis en onafhankelijk advies contact opnemen met MKBDoorgaan.

 

Deze stichting helpt met praktische noodzakelijke ondersteuning voor de continuering en groei van het bedrijf, maar biedt ook hulp als het beter is om te stoppen met de onderneming.

MKBDoorgaan.nl werkt samen met meer dan 160 partijen gespecialiseerd in financiering, bedrijfsadvies en coaching.

www.mkbdoorgaan.nl/nl/gemeente-hilversum

 

 

Uitnodiging middagprogramma Diversiteit

 

Op maandag 21 maart 2022 organiseert de Diversiteitsraad van Hilversum een middagprogramma vanwege de Internationale Dag tegen Racisme en Discriminatie.

 

Programma

- Welkom door wethouder Annette Wolthers

- Voordracht door stadsdichter Charlotte de Raad

- Lezing micro-agressie door Joan de Windt

- Ervaring met videosolliciteren door student MBO -onder voorbehoud-

Afsluitende borrel

Tijd en locatie

Maandag 21 maart 2022 van 13:30 tot 15:30 uur

Raadhuis Hilversum, Dudokpark 1, Hilversum -Burgerzaal (1e verdieping)

Aanmelden

Laura van Diest, l.vandiest@hilversum.nl, 06-3261 5803

 

 

Lees hier de hele uitnodiging>

 

 

Loket Zelfstandigen met geldzorgen helpt ondernemers

 

Ondernemers met geldzorgen hebben specifiekere hulp nodig dan inwoners met geldzorgen. Als je als ondernemer met financiële problemen te maken krijgt, kan dat veel invloed hebben. Niet alleen zakelijk, maar ook privé. Dan is het fijn als er iemand is die de situatie goed kan doorzien, meteen stappen zet om samen met jou tot een oplossing te komen. De hulp inschakelen van het Loket Zelfstandigen met geldzorgen is een goede eerste stap. We bieden hulp op veel verschillende gebieden, mede dankzij een uitgebreid partnetnetwerk.

 

Groot partnernetwerk

“Op dit moment zorgt corona voor veel aanloop bij het loket. Daar kunnen verschillende oorzaken voor zijn”, zegt Lisa van Tol, medewerkster bij het Loket Zelfstandigen met geldzorgen. “Een ondernemer die door corona bijvoorbeeld hogere uitgaven heeft dan inkomsten, heeft een probleem. Een buffer kan dit voor een tijdje opvangen. Maar als deze situatie te lang duurt, kunnen hierdoor ook schulden ontstaan. Een ondernemer die hiervoor bij mij aanklopte, heb ik in overleg doorverwezen naar de organisatie ‘Over Rood’. Samen kijken zij wat ze kunnen doen om de uitgaven en inkomsten weer in balans te krijgen. Het is goed om dan een specialist in te schakelen. Deze is objectief en houdt zich dagelijks met deze zaken bezig. We hebben een uitgebreid netwerk en weten welke partner de beste hulp kan bieden.”

 

Vraag op tijd om hulp

“Ondernemers vinden het soms moeilijk om hulp in te schakelen. Ze denken het zelf op te kunnen lossen, maar dat lukt niet altijd. Dat maakt de situatie er niet beter op. Door op tijd om hulp te vragen, kun je erger voorkomen en samen aan een oplossing werken. Per situatie bekijken we welke vorm van hulp het beste is. Elke situatie is anders en vraagt om een maatwerkoplossing,” geeft Lisa aan.

 

Schuldhulpverlening

“We helpen ook ondernemers die door de coronacrisis schulden hebben opgebouwd. Dan is het zaak zo snel mogelijk actie te ondernemen, om meer schulden te voorkomen. We bepalen met de ondernemer hoe we hiermee omgaan en wat we kunnen doen om het bedrijf draaiend te houden. Is een schuldhulpverleningstraject de beste optie,” zeg Lisa, “dan melden we de ondernemer aan bij schuldhulpverlening voor ondernemers.”

 

Meer weten of contact?

Kijk voor meer informatie op www.hilversum.nl/zelfstandigenmetgeldzorgen. Maak online een afspraak voor het spreekuur via zelfstandigenloket@hilversum.nl. Of bel ons op maandag tot en met donderdag tussen 9.00 en 11.00 uur via (035) 629 23 88. Onze hulp is gratis.

 

 

 

 

Pilot App Meld een Vermoeden voor ondernemersvereniging Hilversum Zuidwest  

 

Beste ondernemers,

 

Begin vorig jaar is de app Meld een Vermoeden gelanceerd voor de professionals in gemeente Hilversum. Middels deze App kunnen signalen van ondermijning aan de gemeente gemeld worden. Zij werken er nu een jaar mee. Gemeente Hilversum wil met de ondernemersvereniging Hilversum Zuidwest een pilot draaien en de app meld een vermoeden ook aanbieden voor de ondernemers. Via deze app kun je als ondernemer ook anoniem melden.

 

Ondermijning tast de veiligheid, de leefbaarheid en het maatschappelijke klimaat aan. Ondermijning laat zich omschrijven als de vermenging van de onder- en de bovenwereld. Criminele organisaties maken vaak gebruik van legale voorzieningen (bijvoorbeeld: vergunningen of uitkeringen) uit de bovenwereld.

De criminele organisaties zijn uit op macht, aanzien en geld. Voorbeelden van ondermijning komen dagelijks in het nieuws. Denk aan drugshandel, witwassen of fraude. Het is een maatschappelijk probleem dat ons allemaal raakt.

 

Zachte informatie

De uitdaging die Meld een Vermoeden aangaat is het zichtbaar maken van ondermijning. Ons doel is om met Meld een Vermoeden de ogen van professionals, ondernemers en burgers te gebruiken om de gemeente te voorzien van zachte informatie. Vaak blijkt dit achteraf waardevolle informatie.

Deze app brengt bovendien de burgers en de overheid met elkaar in verbinding in de strijd tegen ondermijning en biedt handvatten voor de overheid om meldingen te structureren en behandelen.

 

Nieuwsgierig hoe het allemaal werkt? Bekijk de video op www.meldeenvermoeden.nl

 

Melden via de App is heel simpel. Je downloadt de app via de App Store of Google Play Store. Aanmelden kan met jouw eigen e-mail adres of het e-mail adres van je onderneming.

Bij de installatie kies je voor de meldgroep Hilversum Zuid West en de benodigde pincode kun je verkrijgen via Parkmanager Gerrit Mol.

Het melden van je vermoeden doe je vervolgens door het beantwoorden van een aantal eenvoudige vragen in de App.

 

Samen maken we Hilversum veiliger.

 

 

Gemeenten Gooi en Vechtstreek maken economische vuist tegen corona

 

Een breed pakket voor inwoners en ondernemers met maatregelen en investeringen voor economisch herstel wordt gelanceerd door regiogemeenten met arbeidsmarktpartners.

 

Deze investeringen richten zich op het vergroten van de werkgelegenheid en zijn een impuls voor de zorgsector, de energietransitie, circulaire economie en de mediasector.

 

Werkgevers en zzp’ers kunnen nu al terecht bij ‘Gooi en Vechtstreek Werkt Door’, wanneer ze geen werk hebben voor hun medewerkers, of als ze kampen met personeelstekorten.

 

Lees deze brief hier verder>

 

 

Luisterend oor voor ondernemers

 

Ondernemers die behoefte hebben aan een luisterend oor kunnen sinds deze week het nummer 088-9990000 bellen.

 

Twintig vrijwilligers van de stichting IMK en ONL voor Ondernemers zitten vijf dagen per week klaar voor een praatje.

De lijn is bedoeld als luisterend oor voor ondernemers die worstelen met de grote druk op de financiële situatie, het personeel en de privé situatie. Zij kunnen hun verhaal kwijt.

De lijn is niet bedoeld voor juridische of praktische ondersteuning.

 

Het hele bericht: https://onl.nl/stichting-imk-en-onl-voor-ondernemers-werken-samen-mkb-noodlijn-is-geopend/

* Bevorderen van onderlinge contacten met meerdere bijeenkomsten per jaar.

 

* Het behartigen van gemeenschappelijke belangen in het industriegebied van uw eigen onderneming.


* Keurmerk Veilig Ondernemen

Ondernemersvereniging Hilversum Zuid West

Postbus 28444

1202LK Hilversum

 

info@ovhilversumzuidwest.nl

 

Telefoonnummer: 0657822894

 

KvK–nummer: 52002489

BTW identificatie nr:NL850258339B01

Bestuur:

Bas Brüll, voorzitter

Jeffrey Vreeken, secretaris

Robert de Keizer, penningmeester

Ron Manten, algemeen lid

Eric van der Vegt, algemeen lid

 

Parkmanagement Organisatie:

Parkmanager: Gerrit Mol RSE

parkmanagement@ovhilversumzuidwest.nl

 

Commissie Duurzaam:

Harco van den Hill

commissieduurzaam@ovhilversumzuidwest.nl

 

Secretariaat:

Front office: Minke van Thiel,

secretariaat@ovhilversumzuidwest.nl

 

Back office: Marion Durieux

Back office: Larissa Mol

 

Side office: Manisch-Creatief

Ga naar een groter scherm